Making a Pause in Street Life: Not Moving as an Art Practice
Karolina Izdebska
w: Garcia P., Toivanen A-L. (ed.), Urban Mobilities in Literature and Art Activism, Cham: Palgrave Macmillan 2024, s. 111-127 (z M. Kowalewskim)
Maritime Professions. Issues and Perspectives
eds. Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Frank Sowa, Marie C. Grasmeier
Brill: Leiden-Boston, 2023
Monitoring in the Urban Space: Transparency of Space, Lack of Transparency in New Technologies
Kołodziej, A., Tomanek, K.
Transformations/Transformacje, 4(119), s. 364-391, 2023
Maritime Sociology in the Making
Arkadiusz Kołodziej, Agnieszka Kołodziej-Durnaś
w: Maritime Spaces and Society (eds. Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Frank Sowa, Marie C. Grasmeier, Brill: Leiden-Boston, 2022)
On Maritime Culture: Interpretations, Scope of Impact, and Controversies
Arkadiusz Kołodziej
W: Maritime Spaces and Society edited by Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Frank Sowa, Marie C. Grasmeier (pp. 129-144). Leiden ; Boston : Brill, 2022
The Specificity of Maritime Culture. Monuments and Anti-monuments of Urban Space as a Testimony to the Maritime Character of the City of Szczecin
Karolina Izdebska
w: Maritime Spaces and Society, vol. 1, Kołodziej-Durnaś A., Sowa F., Grasmeier M. C. (red.), Brill, Leiden/Boston 2022, s. 163-181 (z U. Kozłowską)
The cultural landscape and maritime identity of Szczecin: The past and present of a port city
Karolina Izdebska
w: „International Journal of Maritime History”, 34(1)/2022, s. 83-100 (z U. Kozłowską)
The Transformation of Social Bonds During a Period of Intensified Online Studying and Work Caused by the SARS-CoV2 Pandemic—the Case of Poland
Arkadiusz Kołodziej, Agnieszka Kołodziej-Durnaś ,
w: Roczniki Nauk Społecznych, 2021, tom 13,(49), numer 4, s.101-121
Społeczny wymiar dizajnu
Karolina Izdebska
Difin, Warszawa 2021 (red. z M. Klein)
Czas marynarzy. O postrzeganiu czasu w pracy na morzu
Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Arkadiusz Kołodziej, Iwona Królikowska
Szczecin: volumina.pl, 2021
Sztuka publiczna – od obiektów do praktyk postartystycznych. Brikolaż socjologiczny
Karolina Izdebska
Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021
Marynarze floty transportowej w świetle studiów nad strukturą społeczną
Arkadiusz Kołodziej
Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019
The Changing Maritime Industry Sector in Poland: Organizational Field and Organizational Culture
Scientific Journal of Maritime Research/Pomorstvo Dec 2019 vol.33(2):241-246
The Concept of Marinization by Ludwik Janiszewski – To Understand the Influence of the Sea
Arkadiusz Kołodziej
w:“Cultural Interaction Studies of Sea Port Cities” (Vol. 20): 159-179
Wise functioning and coping strategies in adolescents: Age as an intervening variable
Psychologia Wychowawcza, 55(13), 104-120
Labour Milieu of Merchant Seamen’s Crews – Economization versus Human Relations
March 2018 Transformations in Business and Economics 17(1)
Cultural Diversity as a Source of Integration and Alienation – Nations, Region, Organizations
monografia zbiorowa; wśród autorów: Geert Hofstede, Marek S. Szczepański, Zvika Orr, Thomas Lunden, Frantisek Zich, Grzegorz Kaczyński
Miscellanea Anthropologica et Sociologica 2017/ 4 (18)
Dorobek konferencji „Miejsce pracy przyszłości – przestrzeń innowacji, imitacji, instrumentalizacji?”, która odbyła się w 2017 roku
Opuscula Sociologica nr 2 / 2016
Dorobek konferencji z 2016 roku. Socjologia organizacji, socjologia pracy, funkcje nauki, socjologia wiedzy.
Reklama społeczna – między problemami społecznymi a innowacjami
Reklama społeczna jest obecna w naszym życiu od bardzo dawna, choć dopiero od czasów transformacji ustrojowej jej rola wydaje się systematycznie wzrastać. Jej znaczenie odzwierciedla kondycję społe-czeństwa obywatelskiego a jednocześnie na nie oddziałuje. Jest jednym ze zwierciadeł, w którym możemy się przeglądać i dzięki temu zmieniać. Niniejsza publikacja powstała między innymi z powodu głębokiego przekonania redaktorki o tym, że reklama społeczna jest efektem działalności, w której może, i powinna, być wykorzystywana wiedza socjologów. W szczególności ta traktująca o problemach społecznych, możliwościach ich diagnozowania i reagowania na nie, a także ta o innowacjach społecznych, jako odpowiadających na wspólnotowe potrzeby. W tomie zamieszczono rozdziały, w których wyobraźnia socjologiczna mierzy się właśnie z zagadnieniami współczesnej reklamy społecznej i powiązanymi z nią aspektami problemów i innowacji.