Katedra UNESCO na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społecznego działająca przy Szkole Doktorskiej organizuje w dniu 17 maja międzynarodowe seminarium pt. Future of Open Education.

Naukowczynie i naukowcy z RPA, Indonezji, Indii Egiptu, Gruzji oraz Polski dyskutować będą nad wyzwaniami otwartej edukacji.  Zagrożenia dla globalnego pokoju, zmiany klimatyczne, rosnące nierówności, problemy zdrowotne i kryzysy gospodarcze nie mogą być rozwiązane bez nowego, otwartego modelu badań naukowych i nauczania. Dążymy do otwartego podejścia do edukacji, w którym nauka nie zawsze jest monetyzowana i w którym można wspierać więcej niż jedno powołanie. Nowe narzędzia są już w naszym zasięgu: otwarte platformy danych, sztuczna inteligencja, maszyny generatywne – to kluczowe elementy powstającego środowiska edukacyjnego.

Podczas seminarium poruszymy następujące tematy:

Jaka jest rola nowych technologii i algorytmów tworzeniu dostępu do wiedzy?

Jak rozumiemy przyszłość otwartej edukacji – pod presją państw narodowych, korporacji i organizacji międzynarodowych?

Jak wyobrażamy sobie sprawiedliwość społeczną w połączeniu z dostępem do edukacji?

Więcej informacji o seminarium, m. in. sylwetki prelegentów: >>>

Chętnych do uczestnictwa w seminarium online prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj: >>>